دانــش دوســت مــا

دانــش دوســت مــا

***به وب من خوش آمدید ، نظر فراموش نشه ***
دانــش دوســت مــا

دانــش دوســت مــا

***به وب من خوش آمدید ، نظر فراموش نشه ***

۱۲۰ ساال زنده باشی

  

آیا می دانستید که گاهی به هم می رسیم و می گوییم 120 سال زنده باشی یعنی چه و از کجا آمده؟
برای چه نمی گوییم 150 یا 100 سال یا ... ؟؟؟


در ایران و در زمان ماقبل هجوم اعراب به ایران سال کبیسه را به این صورت محاسبه می کردند که به جای اینکه هر 4 سال یکروز اضافه کنند (که البته اضافه هم میکردند) هر 120 سال یک ماه را جشن می گرفتند و کل ایران این جشن برپا بود و برای این که بعضی ها ممکن بود یکبار این جشن را ببینند و عمرشان جواب نمی داد تا این جشن ها را دوباره ببینند به همین دلیل دیدن این جشن را به عنوان بزرگترین آرزو برای یکدیگر خواستار بودند و هر کسی برای طرف مقابل آرزو می کرد تا آنقدر زنده باشی که این جشن باشکوه را ببینی و این به صورت یک تعارف و سنتی بی نهایت زیبا درآمد. که وقتی به هم می رسیدند بگویند 120 سال زنده باشی !!!

نظرات 3 + ارسال نظر
Bilal Yasoobi 1392,04,29 ساعت 10:02 ب.ظ

Salam.. webe khhubi dari...

متشکرم

پرنده 1392,05,04 ساعت 06:59 ب.ظ http://salami2bareh.blogfa.com/

سلام
خیلی جالب بود
اما من براتون آرزو میکنم تا وقتی سر پایی و میتونی از زندگی تون لذت ببری زنده باشید

ممنونم .

elham 1392,05,22 ساعت 05:17 ب.ظ

Kheyli jaleb bod mahsa jon.rasti delamam vasat tang shodee :-(

من هم دلم واست تنگ شده عزیزم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد