قواعد بخش پذ یری بر اعداد طبیعی

 

برای تقسیم بر بیشتر  اعداد طبیعی قاعده هایی وجود دارد. حتی برای برخی از اعداد بیشتر از سه قاعده به دست آمده است که می توان به کمک آن ها بخش پذیری اعداد را بررسی کرد و باقی مانده ه تقسیم آن ها را نیز تعیین نمود. البته در برخی موارد انجام عمل تقسیم، راحت تر از کاربرد قاعده به نظر می رسد. این به مقسوم و مقسوم علیه بستگی دارد. قاعده تقسیم بر اعداد طبیعی از 1 تا ۱۵ در زیر آورده شده است ...

ادامه نوشته

روش هاي تدريس

الگوی تدريس پیش سازمان دهنده

ساخت گرایی

روش سخنراني

الگوي حل مسأله

بحث گروهی

آزمایشگاهی

روش نمايشي

الگوی تدریس كاوشگری

الگوی بدیعه پردازی

ادامه نوشته

أموزش روش تدریس نکا ت مهم  درس ریاضی از اول تا پنجم دبستان:

ادامه نوشته

امتحان ماهانه علوم

   نام ونام خانوادگی:....................                به نام خدا                                          

   پایه ی: پنجم دبستان                          وزارت آموزش و پرورش                                             زمان پاسخ:45دقیقه

   امتحان علوم                                   مجتمع آموزشی کراچی                                                  آبان ماه 88  

 

                                                    

ردیف

                                            سوالات علوم

بارم

1-

پاسخ درست را با علامت (×  ) مشخّص کن.

استفاده از اندامهای حسّی مختلف را ....................گویندویک راه یاد گیری است.

1-نظزیه □               2- مشاهده □               3- فزضیه □            4- جمع آوری اطّلاعات□

 

5/0

2-

اگر فرضیه قابل آزمایش نباشد باید ..........................

1-    دوباره آزمایش کرد  □                           2- باید به جمع آوری اطّلاعات پرداخت□

     3-باید پیش بینی لازم را انجام داد □               4-باید فرضیه را عوض کرد□

 

5/0

3-

معمولا در آزمایش های مقایسه ای ..............

  1- همه چیز را تغییر می دهند  □      2-همه چیز ثابت وفقط یک چیز تغییر می کند□          3-هیچ چیزی را تغییر نمی دهند□     4- همه چیز تغییر می کند ویک چیز ثابت است□

 

5/0

4-

چرا گاز ها در همه جای محیط اطراف خود پخش می شوند؟

1 -    تقریبا نیروی ربایش ندارند□                         2- آزادانه به هر طرف حرکت دارند□

      3-فاصله ی بین مولکو ل ها زیاد است  □         4- همه ی موارد درست است□

 

5/0

5-

هر یک از مهارت های زیر را تعریف کنید.

-نظریه چیست ؟......................................................................................................................................................................

 

-  تفسیر کردن یعنی چه؟................................................................. .................  

 

- پیش بینی کردن چیست؟..................................................................

 

-چه زمانی برقراری ارتباط شما تاثیر بیشتری دارد؟

 

 

 

5/1

 

5/1

 

5/1

 

5/1

6-

چرا مواد خاصیّت های متفاوتی دارند؟....................................................................

 

 

5/1

7-

چرا بوی عطر در هوا ورنگ جوهر در آب پخش می شود؟...........................

 

 

 

5/1

8-

یک آزمایش برای مولکول های یک مادّه بنویسید.وآن را تفسیر کنید.

 

 

 

 

5/1

9-

چرا شکل وحجم مواد جامد ثابت است وخود به خود تغییرنمی کند؟...............

 

 

 

5/1

10

 

 

در ست یا غلط بودن هر یک را با علامت (×)مشخّص کنید.                                                                                                                               آب یک عنصر است ،زیرا مولکول های آن از دو اتم ییدروژن ویک اتم اکسیژن تشکیل شده است.

         ص □                                                                        غ □

75/0

11-

 

 

بیشتر موادّی که در اطراف ما وجود دارد ترکیب هستند.         ص □                       غ □

 

75/0

 

جاهای خالی را به طور مناسب کامل کنید.

 

12-

اگر در یک ماده اتم هایی که آن ماده را تشکیل می دهند یکسان باشد، به آن مادّه ........................می گویند

 

 

75/0

14-

گاز ............................برای تنفّس موجودات زنده ضروری است واین مادّه یک ...........................می باشد.

 

 

1

15-

 مدل یک مادّه ی ترکیب ویک مادّه ی مخلوط را بارسم شکل نشان دهید.

 

 

 

 

5/1

 

 

 

16-

دوحالت از مادّه را  با رسم شکل نشان دهید.( جامد – مایع – گاز )

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  موفّق وسربلند باشید

 نقش معلم در ارزشیابی توصیفی
ادامه نوشته

ارزشیابی توصیفی

ارزشیابی توصیفی

ادامه نوشته

هنردرابتدایی

هنردرابتدایی
ادامه نوشته

هنردرابتدایی

آشنایی با برنامه ی درسی هنر دوره ی ابتدایی
ادامه نوشته

امتحان علوم 5بخش اوّل وبخش 11

سوالات  5 بخش اول  و بخش11 علوم کلاس  پنجم

 

ادامه نوشته

امتحان انشا’ (بنویسیم 12درس اوّل)

       ارزشیابی  بنویسیم  12 درس  اول  کلاس پنجم

ادامه نوشته